marihuana, kofein a ztrata vedomi
typon
Je mi 20 let. Marihuanu kourim prumerne dvakrat do tydne po ctyri roky. Asi pred dvema lety, se mi po huleni stalo, ze jsem omdlel a chvili (pry asi minutu) o sobe nevedel. Az do dneska se mi po huleni obcas mota hlava a mlzi se mi pred ocima ze dohlednu tak na 2 metry, ale kdyz to prijde, tak uz si davam pozor a rychle nekam sednu, nebo lehnu a kdyz to prejde, muzu si hned klidne dat dalsiho jointa bez neprijemnych stavu. Vsiml jsem si, ze se mi to stava vetsinou kdyz jsem unaveny a dam si pred jointem kafe a kombinuju to s pivem. Mam taky trochu nizsi tlak. V cem si mylite, ze je pricina mych stavu na omdleni (krome travy). Dik

Odpověděl:
Velmi pravděpodobně se jedná kolapsy v důsledku náhlého snížení krevního tlaku. Káva i alkohol si docela s krevním tlakem můžou pohrát a v kombinaci jointem toto určitě můžou provést. Na druhou stranu by se teoreticky mohlo jednat i o některé poruchy srdečního rytmu, které se občas u mladých lidí vyskytují, ovšem to by chtělo kardiologické vyšetření. Ovšem pokud máš nízký tlak jak píšeš, přikláněl bych se spíše k té první variantě a v tom případě by asi nemělo jít o nic vážnějšího. Nutno je si ovšem uvědomit, že každá náhlá ztráta vědomí s sebou nese riziko pádu a poranění se (včetně hlavy) a měla by být konzultována s odborníkem, který by měl zhodnotit situaci. Proto si myslím, že by bylo vhodné navštívit svého lékaře (ztráta vědomí byť krátkodobá je dobrým a silným důvodem) a prokonzultovat s ním všechny alternativy. Tomáš