pomoc
zufala
vcera sme zistili,ze brat si picha heroin.stale tomu nemozemeuverit,clovek si povie, jemu sa to nemoze nikdy stat, ale opak je pravdou.dnes s nim pochodia rodicia lekarov a poradia, co dalej. nevieme co dalej, totiz este stale tomu nevieme uverit, bol pred nami ocami a nic sme si nevsimli, nic.chcela by som sa spytat, co radite dalej.lekar snad povie jeho terajsi stav, ale co dalej?dat ho do liecebne sa bojime, ked bude medzi podobnymi, clovek pocuje vselico.mysleli sme aj na to, ze by sme ho vzali na chalupu, do ineho prostredia, cele dne by pracoval(robime prestavbu), ja i rodicia pracujeme, sestry chodia do skoly , on uz je tiez zamestnany, ale bojime sa , ze prave tam mu jeden z jeho spolupracovnikov poskytol prvu davku, co vsak neviem na isto, preto nemozme vyvodzovat ziadne zavery. viem, ze tento mail je asi prilis zbrkly a chaoticky, ospravedlnuje sa, ale moje myslienky su momentalne taketo. za akukolvek pomoc, radu Vam vopred velmi pekne dakujem.

Odpověděl: Jakub Minařík
Tak:
1. S tím že jste to nepoznali si hlavu nedělejte. Je to normální. Heroinisti bývají hodní, večer bývají doma, nehádají se, ... Kdo by za tím hledal heroin? Toho si všimnete až když mají absťák, nebo si odnesou video, aby mohli nakoupit heroin.
2. Varianta léčby není špatná. Samoztřejmě, že tam bude mnoho jemu podobných, ale možná že si právě tam bratr uvědomí, co dopravdy chce a co proto musí udělat.
3. Vy za něj nepřebírejte zodpovědnost. Tím mu nepomůžete. Jsou to jeho drogy, jeho průšvih a on jej musí řešit. Pokud toho nebude schopen, stejně mu nepomůžete. Jediné vhodné intervence jsou: Nabídka pomoci a jemné kopání do řiti aby pochopil směr, kterým se má ubírat.
4. Pokud vám někde nabídnou účast na skupině pro příbuzné závislých, nabídky využijte. Vyplatí se to.
5. Bratr se vámi bude pokoušet smlouvat a orat. A taky bude asi lhát. Buďte důslední.
6. Pokud jde o ultimáta. Vypouštějte je z úst po důkladném uvážení. Musíte je dodržet.
7. Dejte si pozor ať si nedáte s ním. Sice to právě ve vašem případě nepředpokládám, ale pro jistotu. Člověk nikdy neví.
Váš dotaz byl chaotický a ještě navíc to komplikuje ta slovenčina. Odvykl jsem. A omlouvám se za svou odpověď. Ta je pro změnu zmateně strukturovaná. :-)
P.s. Nevím, zda žijete na Slovensku, nebo v Čechách. Pokud platí b) Mohu vám poradit i na koho se obrátit. Držím palce!!