relaps
Irena
Jeden nas kamarad prave proziva relaps. Pujde do komunity, takze v tomhle "neni" problem. Kdyz jsme se ho ptali, proc si zase dal, nedovedl to vysvelit. Pry ho proste napadlo jet si pro herak, tak si pro nej jel. Pry se to neda vysvetlit rozumem, ze nad tim proste nepremyslel a udelal to. Trosku me to naplnilo beznadeji, jak muzou v komunite zamezit necemu, co clovek udela bez rozmyslu? Nebo si kamarad neuvedomuje ci nepripousti, co pro nej byl podnet k relaps? Muzou jeho vlastnosti jako je nezodpovednost, klidne dela dluhy, neschopnost otevrene hovorit o svem problemu souviset s jeho dlouholetou zavislosti? Nebyl se lecit odborne, ale vydrzel to 1,5 roku, pochazi ze "spatne" rodiny (nasilnik a alkoholicka). Co se stalo s temi, ktere statistiky uvadeji jako nevylecene narkomany? Umrou? Irca

Odpověděl: Jakub Minařík
Všichni nakonec umřeme. Jen někteří dříve. Ti kteří berou hodně dlouho drogy umřou dřív a bývají nemocnější.
S tou komunitou a možná o tom, jaký je rozdíl mezi tím, když někdo abstinuje s léčbou a bez léčby. On se člověk v léčbě naučí mechanismy, které mu pomohou rozpoznat rizikové situace a způsob jak v těchhle situacích reagovat. V doléčování, které by mělo následovat po léčbě se tyhle mechanismy doladí do takové formy, aby byly optimálně funkční v denním životě klienta. Je to hodně zjednodušené, ale asi takhle nějak to funguje. Ono totiž než člověk něco udělá jakoby bez rozmyslu, tak tomu něco předchází. A když poznáte tohle něco, tak se tomu bez rozmyslu můžete ubránit.
A ty vlastnosti na které si stěžujete se závislosti souviset mohou.