Jaxe tomu říká
triko
Pervitinu se bojím, ostatní drogy nevyhledávám, maximálně občas hulím trávu. Vím, že mám velkou šanci do něčeho spadnout nebo se aspoň namočit, protože se prakticky pořád pohybuju mezi lidma, kteří jsou na tom podobně nebo hůř. Na druhou stranu vím o drogách už tolik, že bych šel asi sám proti sobě. Lidí s návykem je mi nejen líto, ale mám chuť jim pomoct, motivovat je. Prosím poraďte mi, je-li zvolený tón dobrý. Odkaz na debatu je zde - příspěvky se řadí od zdola (nejstarší) nahoru (poslední). A taky jsem se chtěl zeptat, jestli znáte pro pervitin i další používané výrazy než "peří, piko, pergo, kilo, kopírka, ojky, zalikečko, lajna, péčko, chemka, metamfet, farář" ??? Prostě mě to zajímá, abych se orientoval, když poslouchám vyjetou konverzaci. Díky!

Odpověděl: Jakub Minařík
Abych se přiznal, nějak jsem se tím chatem probíral a úplně tomu nerozumím. Chat normálně nepoužívám a tak se v tom trochu hůř orientuju.
Ohledně vašich ambicí, no, raděj bych se staral sám o sebe. Nechci aby to vyznělo tvrdě, ale pokud člověk chce něco takového dělat, musí velmi pevně stát na své pozici. To taky znamená, že svou pozici musí velmi dobře znát. Jinak riskuje, že to celé skončí nějak úplně jinak. Hranice mezi pomocí, sebeobětováním, vlastním braním je hodně tenká a bez dobrého zázemí (zkušenosti s prací s klientelou, teorie) a podpory teamu a také zařízení ve kterém pracujete se to nedá ustát. Tak si asi dejte pozor, jinak budete brát s těmi, kterým chcete pomoci. Stává se to až příliš často. Bohužel.
Ten slang-ne všechno znamená piko (podle mě); kilo a zakilečko by měla být dávka za kilo (piko i héro, je to jedno); lajna je lajna čehokoli i třeba koksu; a chemka je poměrně starý výraz pro látky užívané při výrobě drog.
Ještě jednou. Hlídejte sám sebe a ne druhé. Je toho na jednoho člověka až dost. Jinak budete brzy brát piko taky.