stimulanty
čokoláda
Ahoj. Ráda bych věděla, zda se nějak liší kokain od pervitinu, co se týče návykovosti a účinku. Dá se poznat, že někdo bere pervitin a né kokain? Je v tom nějaký rozdíl vůbec? Stimulační drogy tady na vaší stránce jsem četla, ale i tak mi to není moc jasné. Díky a hezký den.

Odpověděl:
Pervitin i kokain patří mezi stimulační látky, tzn., že obecně mají na psychiku člověka podobný vliv - celková stimulace organismu, pocit zvýšené výkonnosti (fyzické i psychické), pocity euforie. Doba účinku u pervitinu je 2-8 hodin, u kokainu jsou to 2-3 hodiny. Poměrně významný rozdíl je v návykovosti. U pervitinu se rozvíjí psychická i fyzická závislost, u kokainu se dostavuje jen závislost psychická. Psychická závislost a vypořádání se s ní, však znamená též velký problém. Odvykání od závislosti na kokainu může být spojeno s depresemi, úzkostmi, které mohou vést až k sebevražedným pokusům. Tedy žádná procházka růžovým sadem!