drogy
kiwi
V sobotu jsem snědla 2 tablety Extáze-kamarádka,která mi tablety dala, mi rekla, at doma sním 2 tablety Rohypnolu-abych usnula-po cca 10 min mi zacalo neskutecne busit srdce, mela jsem halucinace, polil me ledovy pot, spatne se mi dychalo, zavolala jsem si záchranku, vypumpovali mi zaludek-zrejme nasadili nejaké detoxikacní látky-odpoledne mě propustili (v krvi jsem mela amfetamin) dostala jsem 2 tablety diazepamu. Nyní je mi stále spatne-klepou se mi ruce, bolí mě žaludek, nemůžu se soustředit, mám výpadky paměti a nepříjemné pocity - jakoby na omdlení - jsem podrážděná a nesoustředěná. Podotýkám, že to byla moje první zkušenost z tvrdou drogou, v minulosti jsem vykouřila několik cigaret marihuany, ale vzhledem k tomu, že jsem nekuřák a téměř ani nepiju alkohol, nedělalo mi to příliš dobře. Ovšem teď mám pocity, že zkolabuju, je mi zle - opět se mi špatně dýchá, bolí mě hlava, připadá mi, že nemám mozek. Nevím co mám dělat, nemůžu mít trvale poškozený organizmus? Můžou to být projevy závislosti - mám kontaktovat lékaře?

Odpověděl: Jakub Minařík
To co popisujete, je celkem norma. Já kdybych si v sobotu užil to co vy, asi bych nevypadal líp a´myslím, že by mi to vydrželo ještě tak alespoň týden. Ono předávkovat se extází hned napoprvé, s sebou přec jen nese nějaké nepříjemné pocity ještě několik dní po. Já osobně bych vám doporučil pravidelně spát, jíst, chodit do školy nebo do práce, abstinovat (i alkohol), přiměřená tělesná a duševní aktivita, o víkendu vejlet na Kokořín. Ještě jsou dobré nějaké vitaminy (B, C, + multivitamin), minerály (hořčík), bylinky (meduňka). Za pár dní se váš stav vylepší. Kdyby ne, tak se ozvěte, nebo navštivte svého praktického lékaře.
Pravděpodobnost trvalého poškození nebo závislosti je malá. :-)