konzumace marihuany v obdobi tehotenstvi
olda
Jake učinky ma konzumace marihuany na plod během těhotenstvi a jake množství v jakych časovych intervalech je jiz nebezpecne v pripade ze matka je dlouhodobý konzument.Dík

Odpověděl:
O žádném precizním výzkumu, který by se zabýval vlivem konzumace marihuany na plod během těhotenství nevím. Podle mého názoru je třeba v tomto případě rozlišit dvě věci. Zaprvé povaha konzumované látky. Marihuana obsahuje psychoaktivní látky, které mohou mít pokud se nachází v těle matky i blíže nespecifikovaný vliv na vyvíjející se plod - podle hesla "co prožívá matka, prožívá i dítě". Druhou rovinou je způsob konzumace. Pokud marihuanu kouříte, může být důsledek stejný jako při kouření tabáku. Tedy plod má během kouření omezený přísun kyslíku. Děti se pak rodí s nižší porodní váhou, existuje riziko spontánních potratů, předčasného porodu a zvýšené riziko opožděného vývoje plodu. Vzhledem k tomu, že rizika existují, doporučuji během těhotenství pokud možno se konzumaci marihuany vyhnout. Pro bližší informace by bylo vhodné kontaktovat vašeho gynekologa.