Pervitin
Mona
Přítel mé sestřenice je už skoro 5 let závislý na Pervitinu. Zajímalo by mě,jestli je ještě nějaká šance,aby se z toho dostal.Hodně jsem o tom všem četla,protože jsem nedávno taky řešila podobný problém se svým bývalým přítelem,a myslím si,že už to nejde,hlavně když sám doopravdy nechce.Dále by mě zajímalo,kde je možné mu udělat testy na zjištění látek z pervitinu v krvi a po jakou dobu je možné tuto drogu v krvi zjistit.

Odpověděl: Hana Stradalová
Jak sama píšete, záleží především na tom, zda přítel Vaší sestřenice bude sám dostatečně motivován k tomu, aby se svou situací něco začal dělat. V tomto případě šance existuje vždy. Psychická závislost, která při užívání pervitinu vzniká, může však být dost silná, a proto by bylo nejvhodnější obrátit se na odbornou pomoc. Mohu Vám dát kontakt na naše K-centrum, kam se Vaše sestřenice a její přítel může obrátit. Naše adresa je K-centrum SANANIM, Osadní 2, Praha 7 - Holešovice, tel: 02/83 87 21 86. Otevřeno máme ve všední dny od 8 hod do 21 hod, o víkendu od 9 hod do 21 hod. Pokud nejste z Prahy, je k nám možnost zavolat a my Vám rádi dáme kontakty na zařízení v místě Vašeho bydliště. Co se týče testů, ty se provádějí převážně z moči. Jednou z možností je obrátit se na Toxikologickou laboratoř, adresa: Na Bojišti 2, Praha 2, tel: 02/ 24 91 12 67 nebo lze koupit v lékárnách nebo ve zdravotnických potřebách tzv. testovací destičky, které jsou buď pro jeden druh látky a nebo existují tzv. multi drug testy, které jsou pro více látek. Co se týče doby, kdy je pervitin možno v těle zjistit, tak Vám mohu nabídnout pouze údaj doby, kdy je látka zjistitelná z moči. U pervitinu je to 2 - 14 dní, záleží na množství a kvalitě látky, která byla užita. Přeji hezký den. HS