Otazka
lenka
Brala jsem 3 roky pervitin,občas heroin,na němž jsem ale nebyla závislá.Celou dobu jsem nebyla nikde registrována.Nyní jsem 2 měsíce "čistá",ale zvládam to s velkými obtížemi.Bylo mi doporučeno Doléčovací centrum,ale já se bojím,že vzhledem k tomu,že tam nemou být anonymně,budu mít problémy.Mám na mysli například,kdybych chtěla někdy adoptovat dítě a podobně.Zkrátka se bojím že by se to později mohlo obrátit proti mně.Je nějaké zařízení, kam bych mohla docházet anonymně?Děkuji.

Odpověděl: Martin Hulík
S tou anonymitou se to má tak: když si někdo chodí do Káčka měnit buchny a sem tam pro nějakou radu (jak se nenakazit žloutenkou, jak pečovat o žíly), je to možné i anonymně, pod přezdívkou. Pokud ale chcete systematicky pracovat na abstinenci a na stabilizaci životního stylu, je anonymita vyloučena - terapeut vás totiž potřebuje trochu znát (vaše jméno, zdravotní stav, rodinnou situaci...).
Informace o vaší osobě se ale mimo zařízení, kam docházíte, dostanou jen s vaším souhlasem.
Pracuji v Doléčovacím centru Sananim, tel. 02/6843615.