Srdeční činnost & LSD-25
Man-ass
Dobrý den, velice rád bych se zeptal na jeden netradični dotaz. Zajímalo by mě, zda může LSD ovlivňovat srdeční činnost nebo krevní oběh. Zda je možné, aby se po požití dávky LSD u zdravého člověka, který neměl nikdy srdeční ani jiné zdravotní potíže, zrychlovala srdeční činnost, aby člověk pociťovat tlak v oblasti srdeční nebo měl dokonce pocity, že se srdce zrychluje, cítil tlak a pocit, že se srdce nafukuje k prasknutí ? Nikdy jsem o spojitosti LSD se srdeční činnosti neslyšel. Myslíte, že pocity sou spíše psychického rázu, nebo je opravdu možnost srdečních potíží. Předem velice děkuji a těším se na odpověd.

Odpověděl: Jakub Minařík
Může akcelerovat. Marihuana by měla být v tomto ohledu účinnější. Nicméně, kolega, se kterým jsem tenhle problém konzultoval mě upozorňoval na nějaké kazuistiky, kdy došlo u pacientů s nemocným srdcem i k infakrktu myokardu.
Osobně soudím, že většina symptomů bude spíše psychického rázu a bude patřit k psychickému prožívání intoxikace. Také si myslím, že je větší riziko, že intoxikovaný zešílí, než že dostane infarkt. LSD a to píšu ve všech dotazech na toto téma nepatří mezi rekreační drogy. Osobně ho považuji za látku, která je hlavně pro duševní zdraví dost riziková. Tak pokud si tu a tam loupnete tripa, uvažujte o tom. :-)