trestni rejstrik
Jarda
Dobry den, 5 mesicu jsem ztravil ve vazbe za corku a 1 den ve vykonu trestu. Mam ted jeste rok podminku a zaznam v rejstriku. Jde mi o ten zaznam. Jak dlouho to tam budu mit? Nevymazou mi to pri volbach prezidenta nebo kvuli snizeni hodnoty za corky ze 2.000 na 5.000. U me slo o cokoladu... Porad mi chodi papiry ze soudu, obcas tomu moc nerozumim, poskytujete nejake poradenství abstinujicim narkomanum? Dekuji. Jarda.

Odpověděl:
Váš dotaz se týká právnické problematiky a tak vám mohu podat jen omezené informace. Co se týká vymazávání záznamů z trestního rejstříku jde především o váš věk. Pokud vám v době krádeže nebylo více než 18 let, vymazání je (pokud bylo vaše chování po dobu vazby a výkonu trestu hodnoceno jako dobré) automatické (tedy i bez podání žádosti). V jiných případech je důležitá délka vyměřeného trestu. K vymazání záznamu v rejstříku dojde na vaši žádost a podmínkou je, aby jste vedl po určitou dobu, která je závislá právě na délce trestu, řádný život. Ve vašem případě je to podle našich informací doba tří let. V některých případech může soud rozhodnout o vymazání rejstříku i před uplynutím této doby. S volbou prezidenta jsou často spojeny mnohé příjemné zásahy do situace současných či bývalých odsouzených, ale to co se může stát tentokrát je zatím zřejmě ještě nepříliš jasné. Jinak doporučujeme spíše poradu s právníkem, který je v těchto otázkách kompetentní.