bracha
Lukáš
Dobrý den. Můj 27letý brácha naší rodině oznámil, že 4 roky šňupe piko. Byl to šok, protože o tom nikdo z nás neměl ani tušení. Nebylo na něm nic vidět! Odešel z práce, rozešel se s přítelkyní se kterou dlouho bydlel a snaží se předstírat, že je všechno v pořádku. Ztrácí o nás zájem a má pocit, že jsme všichni proti němu. Jediného člověka, kterého neustále lituje a ptá se na něj, je jeho teď už bývalá přítelkyne. Tvrdí, že jí tím vším strašně ublížil a že je si toho vědom, ale nemohl jí prostě déle svou drogou "trápit". Ona už ho nechce nikdy ani vidět a přitom podle mého názoru ona je ta jediná, která by mu mohla v závislosti pomoci. Jaký na to máte názor vy? Můžeme pro něj vůbec jako rodina něco udělat? Dík.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den. Musí být pro vás a vaši rodinu určitě velmi těžké dozvědět se něco takového o vašem bratrovi po čtyřech letech. Je dobře, že jste na něj úplně nezanevřeli a nepřerušili s ním kontakt. Ptáte se, jestli pro něj můžete vůbec něco udělat. Pokud on se svým problémem nechce nic dělat (nebo pokud ho vůbec jako problém nevidí), je těžké ho do toho nutit. Co pro něj ale jistě udělat můžete je dát mu najevo, že o něj stále máte zájem, že vám na něm záleží. By bylo dobré si s ním promluvit o tom, že o jeho situaci víte a vnímáte ji jako problém a zeptat se ho, jak to vidí on a jestli s tím chce něco dělat. V tom případě se může obrátit například na nás, do krizového centra, na tel. 83872186. Také vy můžete v případě potřeby zavolat. Doufám, že se vám podaří vaši složitou situaci vyřešit, přeji mnoho štěstí.