Stal jsem se obětí?
Didi
Na jedné akci, kde jsem mírně popíjel alkohol, se mi stala nemilá příhoda. Celou dobu jsem byl v pohodě a najednou jsem se začal jakoby ztrácet. Probudil jsem se v nemocnici na JIPce. Pamatoval jsem si vše až do konce akce, ale pak vím, že přicházel takový stav, kdy jako bych upadal do bezvědomí. Došlo k rozboru mé moči, ale tam nalezli pouze trochu alkoholu. Rozbor krve udělán nebyl, neboť ta by se musela dopravit do jiného města, kde na to mají laboratoř. Ošetřujícím lékařem jsem byl pěkně zpražen a dal mi najevo, že takovými jako jsem já se nerad v noci zabývá. Bylo mi naznačeno, že jsem užil nějakou drogu, mírnější tón sestřiček mi sdělil, že jsem mohl něco dostat do pití. Stal jsem se opravdu obětí velmi blbého vtipu nebo na mě tak zapůsobili dvě piva, čtyři panáci a dvě matonky, které jsem vypil v rozmezí 6 hodin? Jakou drogu jsem v sobě mohl mít, jakou látku a jaké následky to může zanechat na mé zdraví?

Odpověděl: Jana Justinová
.Bohužel z vašeho popisu se dá jen těžko určit, co bylo příčinou vašeho kolapsu. Je možné, že vám někdo dal něco do pití, v tom případě to mohlo být celkem cokoli, třeba i určitý druh tlumících léků, u kterých alkohol účinky ještě umocňuje. Většina drog by ale byla při rozboru moči rozpoznatelná. Je také možné, že za určitých podmínek mohl váš stav způsobit pouze alkohol. - pokud jste byl například unavený, nic jste nejedl a nejste zvyklý pít (nebo pít tvrdý alkohol). Co se týče možných následků, ty by vám měl sdělit lékař, který vás ošetřoval. Myslím ale, že pokud vyšetření dopadlo dobře a lékař vás hned pustil domů, nemusíte se bát žádných vážných potíží.