Otazka
hastrman
prave som si cital vasu odpoved ktoru ste mi napisali a mate pravdu no neviem ako mozem ovplivnit svojich znamich.To ako ze pozitivne,tak to chapem,pretoze vsade naokolo sa snazim rozsirovat pozitivnu naladu a to ci pod vplivom marihuany alebo nie.No ako zle??Myslite tym to ze môzem nejakeho svojho znameho priviest k marihuane??No podla mna kto fajcit chce,tak bude a to ci so mnou alebo bezo mna nemyslite??No môzem a to aj vzdy robim a hovorim svojim znamim ze ked uz fajcia,tak nech aj ostanu len pri tej marihuane a co je hlavne nech si ju nekupuju,ale nach si ju vypestuju ked uz chcu fajcit.Snazim sa budit vo svojich priateloch odpor k dielerom pretoze potom je len otazkou casu kedy sa ludia dostanu k tvrdym drogam.Tak preco zakon nechce dopustit aby clovek za par rastlin nebol postihovany?? Este sa vas chcem opytat na vas nazor ze co je podla vas horsia a nebezpecnejsia droga??alkohol alebo marihuana?? A posledna otazka:Môze vo vasej poradenskej sfere pracovat aj clovek ktory uziva napriklad marihuanu?? dakujem s pozdravom hastrman

Odpověděl: Martin Hulík
Zda můžete své známé přivést k marihuaně nevím. Asi ano, i když samozřejmě každý nese zodpovědnost za to, co dělá (pokud mu není méně než 18 nebo dokonce 15, tam je to trochu jinak). Vaše snaha přesvědčovat okolí, aby trávu nekupovali, ale pěstovali, se může někomu jevit jako chvályhodná, ale může to být také navádění k trestnému činu.
Co chce nebo nechce zákon dopustit, se ptejte zákonodárců. Naše pole působnosti je jinde.
Alkohol versus marihuana. Postopadesáté opakuji, že obojí má svá rizika a obojí vás může poškodit. Osobně si myslím, že se to celkově srovnat nedá, protože jsou to prostě různé drogy s různým účinkem a různými riziky (aneb relolverem se zabijete stejně spolehlivě jako ručním granátem, jenom jinak). Uvádí se, že míra rizika alkoholu je vyšší než u marihuany. Tuhle informaci ale berte s rezervou, protože za předpokladu, že alkohol nepijete, nebo jen mírně a přitom pravidelně kouříte marihuanu, hádejte s čím budete mít potíže?
K poslední otázce: nemůžu mluvit za celou "poradenskou sféru", ale u nás bych vás nezaměstnal. Nic ve zlém.