Heroin
iva
Jak je velká pravděpodobnost, že se člověk závislí na heroinu vyléčí? Pokud tato závislost trvá třeba i několik let. Je vůbec možné na drogu přestat mít chuť nebo je to celoživotní boj! Nemám, abych řekla pravdu o tom žádnou představu. Díky za odpověď IVA

Odpověděl: Martin Šefránek
Ahoj Ivo! Pravděpodobnost vyléčení drogové závislosti je hodně individuální záležitost a záleží také na způsobu jakým člověk drogy přestal užívat - tedy zda a jakou absolvoval léčbu. Např. pro ilustraci magazín Lidových novin z 18.1.2002 uvádí úspěšnost Terapeutické komunity Karlov přes 60%. S chutěmi na drogy je to tak, že k relapsu (jednorázové porušení abstinence) či opětovnému užívání drogy může opět dojít. Určité riziko tady prostě je, protože chutě na drogy vám z mozku jen tak někdo nevymaže. Jde o to, jak se s nimi v léčbě naučíte pracovat. Každopádně šance na úspěšné vyléčení existuje, ale není to tak, že když proděláte léčbu do smrti si na drogy nevzpomenete. Měj se hezky.