xxx
aqua..x
chtela bych se vas zeptat na to,jestli se mi muze nejakej flash vratit az po delsi dobe...nekdy se najednou ocitnu uplne nekde jinde a nevim,co se se mnou deje a pak hrozne blaznim..nikdy sem nemela flash druhej den jak to vetsina mejch kamosu ma,a taky jestli je normalni to,ze po party,kde si vetsinou neco dam,mam v sobe pocit prazdnoty a litosti a nechci nikoho videt,jednou to trvalo i tyden,fakt si nekdy pripadam dost vypatlana,porad brecim a chci jit k psychiatrovi,ale pak to prejde a ja si myslim,ze sem v pohode,ale nejsem...dekuju vam predem za odpoved

Odpověděl: Martin Konečný
Milá aquo...x, zkušenosti v této oblasti ukazují, že tzv. "flashback" se může vracet např. i po půl roce - je to normální!!! V odborném světě není tento psychický projev vysvětlován jednotně - zákl. projev: krátký časově ohraničený intensivní stav, kdy dochází k znovuprožití stavu, který se podobá stavu na droze - dříve užité, proč a jak není zcela jasné. Není dobré to ovšem podceňovat, záleží jak často a v jaké intenzitě se vám stavy vracejí - pokud by jste např. řídila automobil, nemuselo by to skončit jen neobvyklým psychickým zážitkem.; To na co se ptáte v druhé části otázky je také naprosto normální, pokud užíváte psychoaktivní látky. Emoční propady jsou naprosto normální v případě užívání nejvíce: MDMA - Extáze, Pervitinu, LSD. Nejlepší lék na tyto stavy je ABSTINENCE. Takové projevy, jaké popisujete (trvající až týden), pak mohou trvat i půl roku od posledního dne užití. Každopádně, pokud je pro vás momentální situace neúnosná vlastními silami, obraťte se např. na MUDr. Jakuba Minaříka z Denního stacionáře tel.: 80 31 30 - služby jsou poskytovány anonymně a bezplatně. Hodně štěstí :-) MK